Niedługo będę właścicielem octavi tour. W standardzie jest ona na letnich oponach 195/65 R15 i felgach 15". Czy jest możliwe założenie do niej felg 14" wraz z oponami 175/80 R14 (mam możliwość tanio kupić takowe). Rozstaw i ET - tak jak fabryczne - bo felgi są od vw.
Wiem, że fabrycznie kiedyś były montowane też 14", obecnie zaś octavia I wypuszczana jest tylko na 15". Zastanawiam się jednak, czy taka felga będzie pasować (są tam jakieś tarcze, ABS itp).
POdjeżewam ze można bo jak napisałeś "Wiem, że fabrycznie kiedyś były montowane też 14" tylko , że ja nie radziłbym ci tego robić. To jest za małe kółko na nasze dziury. Stracisz na komforcie i na dodatkowych remontach zawieszenia, bo auto zamiast przejeżdżać nad dziurą bedzie tym małym kólkiem w nią wpadało.
Na nasze drogi optymalną wielkoscia felgi jest 15-16".
do tego opony 175/80/14
ponieważ obwód opony jest taki sam jak 195/65/15 więc komfort jazdy się nie zmieni, jeśli chodzi o wygląd to....... cóż, sam musisz stwierdzić, po drogach jeździ wiele O1 z 14, w szczególności te przed FL w wersji podstawowej, zobacz
b-bar01, komfort odczuwalny może sie zmienić , bo wysokość opony będzie większa Kordi, czy Cię bóg opuścił :lol: 14-stki do Octavki !! Nie psuj wyglądu!! A poza tym wewnętrzna srednica 14-stki może się nie zmieścić na zaciski hamulcowe.
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
komfort odczuwalny może sie zmienić , bo wysokość opony będzie większa
różnica w średnicy opon 175/80/14 i 195/65/15 to tylko 1.1 mm (jeden i jedna dziesiąta milimetra) nie powiesz chyba że wpłynie to na komfort, tym bardziej że 14-tki były montowane seryjnie przed FL do podstawowych wersji
bo auto zamiast przejeżdżać nad dziurą bedzie tym małym kólkiem w nią wpadało.
jak przeliczylem, to obwod jest nawet odrobine wiekszy, wiec jak bedzie bardziej wpadalo?
Ja tam nic nie liczę tylko wiem z praktyki Jeźdżę czasamu Fiatem Punto mojej żony - to cos ma felgi 13" i czuć kazdą nawet najmniejsza dzurę. Po prostu kółko jest tak małe, że tam gdzie 16" felga mojej O II przejeżdża nad dziurą to mała felga w nia wpada.
wpłynie - pozytywnie mniej będziesz odczuwał dziury - więcej gumy i powietrza, a negatywnie - na zakrętach będzie się bardziej zgniatać - z tych samych powodów.
Dzięki za liczne podpowiedzi. Co do obwodu koła - to praktycznie się nie zmieni - opona 175/80 R14 jest odpowiednikiem 195/65 R15. Pytanie wzięło się z tego, że opona byłaby węższa - a to na zimę jest podobno wskazane. Moje wątpliwości budzi tylko fakt, czy nie będzie problemu z montażem (patrzcie post: "...wewnętrzna srednica 14-stki może się nie zmieścić na zaciski hamulcowe.")
tylko oponki ma 155/70 o ile pamiętam dobrze Punto 1,1. To mimo wszystko dużo mniejsza średnica i warstwa gumy na feldze - raczej mało porównywalne do 195/65/15
wzięło się z tego, że opona byłaby węższa - a to na zimę jest podobno wskazane.
Owszem ale nie przy normalnej codziennej jeździe Gdybyć jeździł wyczynowo i brał udział w KJS-ach to jak najbardziej tak, ale do codziennej jazdy z domu do pracy i po zakupy spokojnie można zakupic zimówki o rozmierze takim jak letnie i też się nie zakopiesz.
"
Ja tam nic nie liczę tylko wiem z praktyki Jeźdżę czasamu Fiatem Punto mojej żony - to cos ma felgi 13" i czuć kazdą nawet najmniejsza dzurę. Po prostu kółko jest tak małe, że tam gdzie 16" felga mojej O II przejeżdża nad dziurą to mała felga w nia wpada."
przyznam szczerze, ze ta argumentacja mnie zabiles :shock:
Ja posiadam zimówiki na 14 i jestem zadowolony. Faktycznie na zakrętach auto się bardziej ugina ale tłumienie dziur jest rewelacyjne. Ja mam Barumy Polarisy 2 w rozmiarze 175/80/14
b-bar01, jak dobrze zauważyłeś średnica , zastanów się i powtórz -średnica!!
A wysokość samej opony to zasadnicza różnica !! Rozumiesz !! Ktoś wcześniej napisał : wysokość gumy pełnej powietrza!! Maicroft, dokładnie !! Masz rację !! HEJ !!
Ogólnie ten sam temat jest bez sensu wałkowany na kilku postach - wysokość , średnica , profil ble ble ble...........
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz